PLEASE VISIT OUR NEW WEBSITE - www.royalechesterfield.com

PLEASE VISIT OUR NEW WEBSITE - www.royalechesterfield.com
We have a new website. Please click to this image and it will direct you to our website.

Friday, November 20, 2015

Wing Chair : Sejarah & Asal Usulnya......



Wing Chair atau Kerusi Bersayap mula diperkenalkan pada sekitar abad ke 18 di Amerika Syarikat. Asalnya, Wing Chair merupakan kerusi ekslusif yang banyak terdapat di kelab-kelab eksekutif ataupun di ruang tamu rumah orang-orang kenamaan.

Kebanyakkan Wing Chair diperbuat dari rangka kayu yang bermutu tinggi serta disaluti dengan kulit asli bagi mengekalkan rekabentuknya yang cantik dan ekslusif. 




Penambahan sayap atau Wing pada kiri dan kanan kerusi adalah bertujuan untuk melindungi seseorang yang duduk dikerusi tersebut dari bahang panas api. Pada zaman dahulu, kebanyakkan Wing Chair diletakkan di sebelah pemidang api supaya penggunanya akan duduk dengan selesa dalam jangka masayang lama terutama di musim dingin.

Walaupaun kewujudan Wing Chair telah berabad lamanya, namun rekabentuk, pemilihan material untuk pembuatannya seperti penggunaan kulit asli masih lagi dikekalkan bagi memastikan keaslian rekabentuk Wing Chair. Ada dua rekabentuk asli wing iaitu Flat Wing dan Roll Wing.



Di CHESTERFIELD Ara Damansara, kesemua Wing Chair kami diperbuat dari rangka kayu Meranti yang kukuh lagi tahan lama. Wing Chair CHESTERFIELD Ara damansara juga disaluti kulit asli (Genuine Leather) bagi mengekalkan keaslian, quality dan ekslusiviti nya kepada setiap pemilik Wing Chair kami.

Lawatilah gallery CHESTERFIELD Ara Damansara sekarang atau hubungi kami di 0123400855 untuk maklumat lanjut.

CHESTERFIELD Ara Damansara